واریز سود سهام عدالت جاماندگان
واریز سود سهام عدالت جاماندگان

عسگر توکلی اعلام کرد که سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب افراد واریز خواهد شد. این افراد که حدود ۳۰ درصد سهامداران سهام عدالت را تشکیل می‌دهند، متعلق به دو شرکت سرمایه‌پذیر هستند که سود حاصل از افزایش سرمایه آن‌ها به‌موقع به حساب سهامداران واریز نشده بود.
وی افزود: بر اساس مصوبه‌ای که شورای عالی بورس برای توزیع سود سهام عدالت داشت، مقرر شده بود که سود سهام عدالت در دو مرحله تا پایان آذر ماه و مرحله بعدی تا قبل از پایان سال به حساب سهامداران واریز شود.
رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور نیز اظهار کرد: با توجه به انتظارات و برنامه‌ریزی انجام‌شده، در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ تلاش‌های دولت برای واریز سود به حساب سهامداران، منجر به واریز بخش قابل توجهی از این سود به حساب سهامداران شده بود؛ اما سهامداران یک یا دو شرکتی که باید سود سرمایه خود را به‌موقع به حساب سهامداران واریز می‌کردند، از دریافت سود در این مرحله محروم ماندند.

وی توضیح داد: اگر منتظر این دو شرکت برای واریز سود پایان سال ۱۴۰۲ به حساب سهامداران می‌ماندیم، شاید توزیع سود انجام نمی‌شد.
توکلی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده، بقیه افرادی که حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد سهامداران زیر پوشش سهام عدالت کشور هستند و سود سال ۱۴۰۱ را دریافت نکردند، در سال ۱۴۰۳ این سود به حساب آنها واریز خواهد شد.

شنبه 11 فروردین 1403 / 15:32 توسط نيلوفر عدالت زاده اقدم
جدیدترین ها